Akupunktur och blodtryck

Igår efter jobbet var det dags för akupunktur något jag går på 1 gång i veckan för min nacke! Och det bästa av allt det håller min yrsel i princip borta jag kan känna nångång ibland men det kan jag stå ut med bara jag slipper ha det hela tiden som förut!
Sen pratade jag med min läkare om mitt blodtryck som jag tycker är högt men som min läkare tycker att det är helt normalt för en 32 åring att ha 91 i undertrycket! Kan tilläggas att innan jag suttit och vilat o blundat i 5 min så var undertrycket 99 normalt? Knappast
Speciellt inte eftersom jag tidigare legat På 75-80 och det med övervikt!
Nu har jag ju gått ner över 20 kg konstigt att man får högt blodtryck då!?
Läkaren rekommenderar mer motion men hallå!! Jag går o står hela dagarna På jobbet och jag går till o från jobbet varje dag! Sen att jag slarvar med mina promenader nu men jag gick förut minst 5 km per dag och blodtrycket var ändå högt!! Som jag sa till min läkare hur mycket ska jag behöva motionera ytterligare? 1 mil om dagen eller!?
När det höga blodtrycket dessutom ligger i släkten och man inte blir tagen på allvar hur svårt kan det va att få lite medicin utskrivet! När de skrivet ut tabletter hit o dit annars!? Lite smått less!!
Ursäkta klagandet men jag blir så irriterad på detta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback